tirsdag den 18. november 2014

Tirsdags Klumme



2010 december 14.,

Gir du en kop kaffe? Bare en enkelt kop kaffe med en squish mælk i. Sådan en kop kaffe kunne jeg godt drikke lige nu. Du skal endelig ikke stille an med kage eller ostemadder. Bare lav en kande kaffe, og så husk lidt mælk ved siden af. Jeg bliver ikke hængende hele eftermiddagen. Bare en kop kaffes tid, og det er vel cirka lige så længe som en smøgs tid. En anden dag skal jeg nok gi en kop kaffe (og en smøg, hvis det var noget). Så kan vi drikke kaffe, ryge cigaretter og lytte til P4 Østjylland. Jeg gider bare ikke høre det der med to deltagere, hvor de skal svare på spørgsmål. De Googler sikkert bare svarene - ellers ville de ikke være så længe om at svare! Der er garanteret lige så meget snyd i radioquizzer som der er i Hvem vil være millionær. Det er bare en skam at man ikke kan vinde en million i radioen - og få refunderet telefonopkaldet. Uret tikker jo når de bruger 5 minutter på at svare på hvert spørgsmål!

Nej, lad os bare tage en kop kaffe og en smøg, og så kunne vi jo have en samtale. Fik du noget interessant at spise i går? Kan du huske hvad du fik til aftensmad? Jeg fik risengrød i går, og i dag har jeg spist pasta. Uden noget. Det er jo snart jul, og jeg har ingen penge. Men det er ikke noget nyt. Det bliver jul hvert år, og jeg har aldrig penge. Jeg ved ikke hvor pengene forsvinder hen, men midt i måneden er jeg fattig. Lige nu har jeg omkring 7 kroner på kontoen, og 4½ krone i min pung. Kan man få en kop kaffe for det? Måske i Føtex - men der må man jo ikke ryge mere. Man må faktisk ikke ryge nogen steder mere. Gad vide om det næste bliver et forbud mod kaffeudskænkning. Så bliver det da virkelig hårdt at være et menneske. Det føles efterhånden som om, at vi er en truet race, når der kommer påbud om det ene og det andet indefra den der klods i København, som er Borgen. Gad vide om der er opsat rygekabiner på Borgen? Får de mon også serveret kaffe? Eller lever de af tømme løfter og smudset under gulvtæppet? Er politikere overhovedet mennesker? Hvorfra ved vi, at de ikke bliver sat til opladning hver nat? Måske er politikerne fra det ydre rum, og Borgen er i virkeligheden deres rumskib. Det gik sikkert i stykker under landingen, men de har selvfølgelig fået det fixet. De gider bare ikke tage hjem til deres moderplanet. De har det meget sjovere har på jorden, hvor de kan manipulereros alle sammen, og tvinge os til at betale svimlende beløber til rumvæsnerne. De har bare bildt os ind, at det er SKAT. Det styre de også. De har sikkert også indtaget Amalienborg. Ser de ikke lidt grønne ud i hovederne derind? Eller skyldes det røgen fra Daisys cigaretter? Mon hun har fået en rygekabine? Drikker de kongelige kaffe - eller drikker de kun Prinsens blå druer? Får man en squish adelig vin i kaffen, hvis man skulle være så heldig at blive inviteret til kaffe i stuerne på Amalienborg? Har du nogen sinde været indenfor murene? Ved du hvor mange dræberhunde de kongelige har? Er det ikke underligt at tænke på, at de ikke bliver pålagt mundkurv, eller må lade livet når en uskyldig soldat er blevet bidt i akillessenen af Henriks dræberrotte? De er sikkert rumvæsner hele bundet.

Nå, men gir du en kop kaffe, eller har jeg nu skræmt dig helt væk? Tror du nu, at jeg også er et rumvæsen? I så fald så er jeg et meget fattigt et af slagsen.

Skal vi ikke bare droppe det, og så drikke en kop the i stedet for. Så kan du fortælle mig om hvilken planet du er fra. Jeg er fra planeten Jorden, og jeg vil altså super gerne have en flyvetur i dit rumskib. Er der installeret rygekabiner?

Ingen kommentarer: