tirsdag den 24. februar 2015

Tirsdags Klumme



2010 december 21.,

Det er en syg verden vi lever i. Jeg har lige set nogle amerikanere få fjernet omkring 200 ml fedt fra maven og hofterne! 200 ml! Der var ikke et gram fedt for meget på de to! Hvis jeg fik en fedtsugning, samt kold laser fedtsugning fra maveregionen samt hofterne, så ville der jo kunne fjernes flere liter fedt! Men jeg er altså ikke smælderfed! Jeg har bare lidt topmave - og jeg tvivler på hvor meget af det der er fedt.

Jeg føler mig bare så bumle fed, når jeg ser skelettynde mennesker få fjernet 0 gram fedt ’over there’. Og her snakker vi ikke Briget Jones buttet. Nej, nærmere som et lokomotiv eller endda et hangarskib. Sikke en maveplasker jeg kunne lave med mine x4 kilo fedt! Global opvarmning og indlandsis-smeltning ’go home’! PLASK!

Men hånden på hjertet så ville jeg da gerne have en flad mave. Jeg tvivler dog stærkt på, at jeg ville blive lykkelig af det. Problemet er, at jeg ikke vil betale en eller anden psykolæge for at udrense mit maveflæsk for så bagefter at vise mig den yderst delikate fedtlage i en snes beholdere (eller 20). Derfor har jeg kun en mulighed, og det er at træne og spise mindre. Hvis du skulle være i tvivl, så er ord som ’træne’ og ’spis mindre’ nærmest ikke-eksisterende i min verden. Jeg afskyr træning som pesten. Men når det kommer til min mave så er det et nødvendigt onde. Jeg tror dog, at jeg venter til efter nytår. Det er jo snart jul. Mon det er for sent at ønske sig en hvepsetalje i julegave? Mon mænd også har problemområder som de er dybt utilfredse med? Eller er dette kun forbeholdt kvinder? Gutten på tv var stankelbenstynd, men han påstod stadigvæk at han var buttet i maveregionen og havde de famøse kærlighedshåndtag. Hvis du spørger mig, så var det bare hudfolder. Det er en underlig, syg verden! Eller også er det bare skønhedsidealet, som ligner noget fra en tændstiksfilm? Hvor meget (eller rettere hvor lidt) stof skal der egentlig bruges til, at klæde en tændstik på? Diverse accessories ville jo få os til at forsvinde fra gadebilledet! Nej, se der går en Pradataske! Og se, der går en Smart Phone! Wired!  

Gad vide hvordan det ender? Altså kvindeidealet. Kommer vi mon nogen sinde til at skulle have former som Marilyn Monroe? Hvad vil fedtsugningskirurgen mon så finde på? Fedtindsprøjtninger? Efteruddannelse som kok, hvor de står i lærer hos Brødrene Price og bruger ’rigelig smør’?

En gang forholdt det sig anderledes. De rige og berømte var smælderfede! Altså i virkelig gamle dage. Var man rig kunne man spise, og det kunne ses på sidebenene. Det er måske forklaringen på, at de rige og berømte bare lever i vild luksus nu til dags? De bruger ikke deres penge på mad, og derfor kan de købe huse, biler, øer, både, diamanter, tøj, fly og stemmer ved et demokratisk, afholdt valg. Det må være sådan det forholder sig i dag. Hvis du er rig og berømt, så er du papirstynd, har røven fuld af penge (medmindre du er ked af, at have så stor en bagdel) og så bruger du kun dit køleskab til at lave isterninger i lågen.

Kan du huske om du var rig og berømt før du blev tynd? Eller er du berømt pga. at du blev så tynd, at paparazzifotograferne næsten ikke kunne få billeder af dig i den rette vinkel? Er det ikke irriterende, at lygtepælene er x5 gange så tykke som dig?

Ingen kommentarer: