tirsdag den 3. marts 2015

Tirsdags Klumme



2010 december 22.,

Jeg har støv på hjernen. Og sikkert også i næsen, håret, øjnene og på hænderne. Mine hænder dufter godt nok af Ajax, men støvet skal nok kunne sætte sig fast i den ru overflade på mine hænder. Jeg gør hovedrent her før jul. Men ikke på min egen matrikel. Det tager slet ikke så lang tid, at gøre min matrikel ren. Nu har jeg været i gang i tre timer på denne matrikel, og jeg er langt fra færdig. Jeg mangler stadigvæk køkkenet og entreen.

Det er egentlig min julegave til Looney. Jeg gør hytten ren for hende, mens hun arbejder i butik. Det er da i hvert fald en gave, der kan bruges til noget. Gad vide om tjenester bliver det nye sorte indenfor gavekatagorien? Noget skal der jo komme efter gaver med oplevelser. Og det er jo ikke alle, som har råd til at købe oplevelser – for det indebærer helt sikkert en flyvetur, en smuk ren sandstrand og luksus hoteller – hvis man da ikke lige køber en dykkeroplevelse ved Thailands kyst!?!

Jeg ved godt hvilken oplevelse Looney ønsker sig mest af alt, men det har jeg ikke råd til at købe. Kun hvis jeg låner en million eller tre et eller andet sted. Men min konto er stadigvæk i minus, så jeg må bruge mit sølle kadaver til at give Looney en julegave – og det er altså en dag som husalf.

Jeg ville absolut ikke have noget imod at have mit eget hjem. Det kunne faktisk være helt rart, at have et lille hus, en hyggelig lille have og en hund eller to. Desværre vil kommunen nok ikke bryde sig om, at forsørge mig mens jeg går hjemme og leger hausfrau fra morgen til aften. Og så er vi tilbage ved problemet med et manglende hankønsvæsen i mit liv. Så kunne han forsørge mig så jeg kan gå rundt derhjemme og passe hus, have, børn, lave mad, vaske tøj, lue, stryge, strikke, stoppe, hænge tøj til tørre, vaske vinduer, smøre madpakker, putte børnene i bad, lægge tøj på plads, støvsuge, tørre støv af, bage boller og kage og franskbrød og rugbrød og….. hvem er det, der påstår, at jobbet som hjemmegående husmor ikke er et rigtigt job? Jeg ville jo gå ned med stress efter to måneder med alt det arbejde. Hvornår ville der kunne blive tid til lidt nattesøvn? Det er helt sikkert derfor, at børnefamilier får en ’ung pige i huset’ eller en au-pair i huset. Måske er der fremtid i, at være husalf hos Looney? Så behøver jeg måske ikke, at søge om socialydelser til at kunne opretholde mit yderst sparsomme liv? Problemet er bare at jeg sikkert ville få spat af alle Looneys pynteting allerede på trejdedagen! Jeg må nok hellere se i øjnene, at jeg hellere må finde mig en stinkende rig mand. Mon kommunen kan være behjælpelig med det?

Nå, støvet forsvinder jo ikke af sig selv, hverken hos Looney eller hjemme hos mig selv, så jeg må nok hellere iklæde mig min alfehue igen, og gå i krig med kost og klud. Hvis jeg bliver ved længe nok, så ender jeg sikkert ude i entreen på et eller andet tidspunkt inden nytår. Og så kan jeg begynde forfra for så vil julens ædegilde være overstået, den sidste fuser have mistet sin glød og så skal der gøres klart til forårets komme. Det er nok ikke særlig gennemtænkt, at give en tjeneste i gave. Det vil jo aldrig få en ende! Hvad koster en rengøringshjælp i timen? Kan man pakke sådan én ind og lægge under træet? Åh hvorfor er der kun to dage til jul? Jeg når det aldrig!

Ingen kommentarer: