torsdag den 30. december 2010

Der er gået Jane Austen i den på DR2.

Tirsdag aften så jeg sidste del af miniserien 'Lost in Austen' på DR2. 'Lost in Austen' omhandler en pige fra nutiden, som finder en hemmelig dør på sit badeværelse, og ved at gå gennem døren lander hun midt i handlingen i bogen 'Pride and Prejudice' af Jane Austen. Jeg syntes vældig godt om ideen med, at befinde sig midt i ens ynglingsroman, og der blev vist omskrevet et par sider eller tre i bogen om 'bloody mr. Darcy'. Onsdag aften var der 'Fornuft og følelse' på DR2, men jeg så kun den sidste times tid af filmen, da jeg så dokumentar om Tommy Seebach på DR1. Ganske gribende dokumentar i øvrigt. Mens jeg så det sidste af 'fornuft og følelse' undrede det mig en hel del hvor i al verden ham der 'bloody mr. Darcy' var henne - lige indtil det gik op for mig, at der ikke var gået 'Pride and prejudice' i den på DR2. Det var jo 'sense and sensibility' af Jane Austen, og den har absolut intet med 'bloody mr. Darcy' at gøre.

Efter min totale forvirring vedr. 'bloody mr. Darcy' tyder det vist på, at jeg hellere må få læst 'Pride and prejudice' og 'Sense and sensibility' af Jane Austen. De to bøger er helt sikkert også listet i bogen om de '1001 bøger du skal læse før du dør'.

Ingen kommentarer: