lørdag den 16. april 2011

Husk at!

Kære Mona!
Vi henvender os til dig for at minde dig om, at du snart bliver 30! Det er nu du skal tænke på efterløn, og derfor tilbyder vi dig, at du skal betale et efterlønskontigent til fagforeningen fra den dag, hvor du fylder 30 år. Du må betale til efterlønsordningen i 30 år, men du kan selvfølgelig få dine indbetalinger overført til en pensionsordningen såfremt du ikke længere ønsker at indbetale til din efterløn. Men husk nu, at du skal betale fra den dag du fylder 30, for ellers mister du fordelene ved efterlønsordningen når du bliver 62.
Hvis du ikke ønsker at betale efterlønsordnings kontingentet bedes du udfylde og indsende vedlagte svar-blanket.
Med venlig hilsen
Din fagforening

Kære Fagforening!
Ja! Jeg ved godt at jeg snart bliver 30! Ja, jeg ved godt at efterlønnen er usikker fordi LilleLars og Tårnhøje Helle ikke kan finde ud af det! Ja, jeg ved godt at jeg bliver 62 - om 32 1/4 år!
Men kære Fagforening, må jeg ikke godt komme ind på arbejdsmarkedet, inden jeg skal tænke på efterløn og pension og kage til bingoklubben? Må jeg ikke godt bare være Mona på 29 i en 1-værelseslejlighed bare lidt længere? Det der voksenliv lyder virkelig uoverskueligt og hårdt. Jeg mener, skal jeg begynde at se efter tilbud på en rollator nu? Jeg ved ikke engang hvor man køber en rollator?!
Knuzzz Mona på 29 3/4 år.

Ingen kommentarer: