onsdag den 8. juni 2011

Om at være Blondine eller det der er værre!

Da jeg kom hjem fra arbejde i går eftermiddags, ville jeg lige varme et par frikadeller i ovnen mens jeg fik gjort min termokande ren. Og fordi der var lukket for det varme vand måtte jeg koge vandet i min el-kedel. Som sagt så gjort. Kort tid efter, at jeg havde sat el-kedlen i gang, gik den ud. Det undrede mig en hel del, og da jeg havde stået og bakset med el-kedlen i et stykke tid, så jeg at ovnen heller ikke virkede. Det gjorde mit køleskab heller ikke. Jeg styrtede rundt for at finde en forlængerledning, så jeg kunne sætte køleskabet til i en anden stikkontakt, og så gik jagten ind på at finde synderen. Men jeg havde ingen held med mig.


Jeg fik stegt mine frikadeller (for kogepladerne virkede stadigvæk?!), og spiste frokost, mens jeg undrede mig rigtig meget over hvad der lige foregik. Det manglede da bare, at mit komfur sang på sidste vers! Fordi jeg var så muggen over den forsvundne el, og fordi jeg frygtede at jeg skulle have et nyt komfur, gik jeg en rigtig lang tur (måske var problemet forsvundet af sig selv, når jeg kom hjem igen?).


I går aftes måtte jeg så ringe til Brormand og beklage min nød.
Ego: "Hej Brormand. Min ovn virker ikke og der er ikke strøm i to af stikkontakterne ude i køkkenet. Men kogepladerne virker? Er det ikke bare sært?!".
Brormand: "Nej. Tjek sikringerne i tavlen".
Ego (står ved tavlen i entreen og kigger opgivende på sølle 4 sikringer): "Øhm, ja den her ser da godt nok underlig ud. Der ligger da vist en løs fjeder".
Brormand: "Skift den". 
Ego (efter at have skiftet sikringen og fjernet fjederen): "Fantastisk! Nu virker det igen!".

Behøver jeg at sige, at det var vildt pinligt!?!

Ingen kommentarer: