fredag den 7. januar 2011

Kære Tina Nedergaard, Charlotte Sahl-Madsen bl.a.

Jeg takker for dette brev, som jeg har fundet i min postkasse i dag. Ja, jeg blev student i 2007. Ja, jeg er under 30. Ja, jeg har ikke færdiggjort en uddannelse efter studentereksamen. Dette betyder dog ikke, at jeg ikke har været startet på en videregående uddannelse. For det har jeg. Og det var selvfølgelig lærerigt, men mest af alt lærte jeg, at en videregående uddannelse ikke lige var min kop te. Jeg fortryder dog ikke, at jeg tog en studentereksamen, for det var en meget positiv oplevelse og jeg er ganske tilfreds med min egen indsats. Hvad I ikke kan vide, fordi I kun indhenter oplysninger om igangværende eller afsluttet uddannelse fra studentereksamen afsluttede tidspunkt, så vil jeg gerne benytte lejligheden til, at informerer jer om, at jeg har færdiggjort en uddannelse FØR jeg tog studentereksamen. Og det er slet ikke en dårlig uddannelse. Det synes jeg i hvert fald ikke selv.

Så vidt mig bekendt, så kan man ikke få SU til en mellemlang videregående uddannelse, når man har været startet på en lang videregående uddannelse. Efter mange, mange år på SU med SU-lån ser jeg ingen behov for, at øge min gæld til det offentlige yderligere - heller ikke selvom Pia K. og de andre samlebåndspopstjerne-politikere siger, at det er mere end rigeligt, kun at tage en bachelor. I disse tider finder jeg det mere sikkert, at finde et arbejde og afbetale gæld. Men jeg skal altså lige finde et arbejde først. Kender I nogen, som står og mangler en klinikassistent? For så vil jeg GERNE høre fra jer. Dog skal jeg lige vænne mig til tanken om, at jeg skal arbejde til jeg bliver 70.

Jeg skal bede jer sørge for en god pensionsordning inden I drukner mig i jobtilbud!

På forhånd tak. 

4 kommentarer:

Nørden sagde ...

Du kan altså sagtens få SU til en mellemlang videregående uddannelse (eller for den sags skyld en ungdomsuddannelse) selvom du har været i gang med en lang videregående *S*
Det der kan blive problematisk er om du har SU-klip nok (hvilket jeg ved DU har).

Mona sagde ...

Min kære Nørd! ;)
Du ved da også alt. hehe. Men jeg tror nu nok, at jeg har studeret det jeg skal.

Nørden sagde ...

Heh, tak men det gør jeg nu ikke ;-)
Til gengæld går jeg i klasse med en der har læst medicin (lang), og som nu læser bioanalytiker (mellemlang) - derfor jeg ved det :-)

Kan sagtens forholde mig til at du ikke "gider" studere længere - jeg glæder mig oss som et lille barn til jeg er færdig :-D

Mona sagde ...

Det har du da vist også nævnt på et tidspunkt! Men nej, jeg "gider" ikke studere længere. ;)